Tuesday, July 21, 2009

5th Day Harus Ributttt

1st time mase hari kelima aku masuk kol 1ptg.Bangun pagi pun nak lambat2 jer.Taaaaaaaapiiiii yg xsyioknyeeeee adake aku kene g kejer nek teksiiii.Korang janganlah bayangkan teksi kat sini macam kat kl okeh.Sini punye teksi dari jauh ko boleh dgr bunyi enjin die macam motobot pastuh die jenis keta lameeeeee okeh,yg da rosak! Sume rosak okeh.Sangat sedeh :( Lepastuh charge sampai 6hengget!!!!! Haih nak buat cemano,aku ni xda transport,boifren nak anto lagilah xda.isk isk isk....


Yg xleh blahnye boleh ker orang teksi tuh kol 12.15 da datang.Harammm jayyy betoll lah.Ilek2 lah kan.Naseb bek aku da siap time tuh.Sampai jer aku kat Summit tuh aku igt nak beli kasot dulu tau sbb kesian boot aku tapak die dah haus2 dah.Iskk sedeh.Pastuh time nak g beli tuh,aku pasan ada 4 ekor makhluk ngekor aku dari belakang.Babik betol lah! Aku pon jalan relax2 terus g kat GSC,rimas tau orang ikot2 neh!!


Sampai2 jer kat GSC aku igt nak teros punch kat ofis. Sekali leh plak ofis blackout.Adeh!! Lepak lah kat dalam b.o tgk jadual aku sbb dayah nak tukar shift dgn aku jadik selasa aku cutilah.Dah kol 1 tuh aku pun pergilah kat CONS(CONCESSION) nak belajar ape perlu aku buat.Yerlah selame ni kerek kat B.O so skrg ni kene lah aku kat cons.Bapak banyakkk nak hapalll okeh!!!! Sume harge jajan,air,combo ke x combo.Perghhh!!! Pening dah aku.Dgn harge cekelat nye len.Dahle aku dgn nombor2 ni lemah sket!! Pastuh ada satu couple ni die nak order tau,diorang suro ar aku layan.Sekali bile aku ckp jer.....

"Selamat Petang Kak,Nak Order Ape?"

Terusss senior2 aku ni gelak.Kate suara aku kuat nak mampos pastuh siap kuar2 kan kepale xsabor2 nak ckp.Budus betol.Aku pon da gelak2 lah kan.Yerlah sbb kat b.o aku da biase jerit2 sbb org selalu xdgr.Ni plak aku ckp slow pon org da dgr sbnrnyer.Haruslah aku kene gelak jer :(

Pastuh masuk kol 5 shift dayah plak dgn aku.Huhuhu seronok sket ada geng sendirik kan.Yg beshnyer hari isnin xramai orang.Besh tuh.Aku borak2 lah dgn dayah cm orang gile jer.Yerlah ni pon 1st time gak dapat keje sama section dgn die,kalau x aku selalu kat b.o jer.Bile dah nak habis sume show kitorang dah nak habis kemas pastuh haruslah kan aku mcm xtau nak buat ape sume.Time nak kemas adalah aku terbanjirkan siket lantai.Tahniah yanaaa sbb berjaya buat sepah!!! Huhuhu..Mmg penat mcm cipan weh!!!! Habis sume dalam kol 1030 tau.Kire duit collection aku sume dalam.....................


RM 100.00
(siket wehhh)



Tapi xpelah kan dari ribu ribu mau takot gak aku nanti.Kol 11 sume aku da sampai umah.Yeayy! Pastuh membuta dan bangun pukol 12 tghari! Bagush sgtlah tuh!!





p/s: Time masak popcorn adake aku terlepaskan pemegang tmpt masak popcorn tuh harus tertanggal lah penapis die kot! Teros aku biokan jer.Suro crew leader betolkan.Hahahahaha


p/p/s: Semalam crew leader gua baek weh.Terharu seketika.Mungkin dia nak aku rase kerje yg susah kot.Tapi yg xbeshnye aku keje kat b.o rabu ni dgn die.Huhuhuu.Kite tgk die ok x dgn aku.Smlm die blanje kitorang eskrem :) Mudah betol nak senangkan hati aku.Belikan eskrem jer.Huhuhuu

1 comment:

sYafiQ said...

ko mmg..
cpt tul cair ngn ice cream...
hahaha