Monday, May 24, 2010

Si Miskin Mengada Ngada Pada Waktu Malam

Okeh now i am officially si miskin. Tadi baru lepas bayar bil CELCOM. Demm.Celcom kat mane2 pon mesti kejar saya :( Jadik saya pon bayarlah bil berokben dan henpon saya itu. Even ayah saya pon terkejut dgn bil saya. Alahh bukan salah saya, CELCOM ni yg kuat menipu! Saya mmg tidak suka bayar billllllllll!!! Saya benci kepada komitmen :( Nanti da besar(bukan da besar ke?)laki saya adalah malang sebab dia kene bayarkan semua bil-bil saya. Okeh paham!

Sebenarnya saya buhsan. Yeah buhsan sbb internet selow dan xbleh nak donlod 1night 2days. Sedeh :( Si belang cacat plak hilang. Oh pasal kucing cacat kaki seret tuh saya da buang dia. Hohoho tipulah xkanlah saya sampai hati kan. Dahlah dia tadi buat sedeh lagi. Adake dia jalan dlm keadaan tgh dok bersimpuh pastuh seret2 pakai dua kaki depan jer. Paham tak keadaan dia mcm mane? Kalau tak paham cuba try duduk dlm keadaan bersimpuh dan seret2 badan pakai dua tangan. Hahahaha. Belang mmg gelabah. Pastuh berak kat garaj. Demm. Tunggu abang saya balek utk bawak dia pegi vet pastuh tinggalkan terus jgn amek lagi dah. Hahahaha.

Tetibe saya terindu kakak saya. Rindu utk malam ini je. Kakak saya yg lagi pendek dari saya. Dia mcm ada berita gembira tadi. Wahh mcm xpercaya dan xboleh terima juga. Tapi saya xboleh bagitau kat sini, its not my right lah kan. Tapi saya tumpang gembira :) Lepas ni saya nak merempat rumah siapa lagi kalau saya turun KL??????? Saya dah xboleh berbogel sesuka hati di rumah kakak saya :( Sedehhhh.....

FYI, saya mmg suka saketkan hati kakak saya ini. Kalau cerita zaman kecik2, saya suka cakap dgn dia yg konon2 nye dia tidak diterima keluarga ketika dilahirkan sbb sbnrnya ayah saya nak anak lelaki selepas ada 2 org anak perempuan. Sekali bila keluar dari perot mak tetibe anak perempuan pulak. So kira tak diterima lah tuh. Tapi kakak saya lagi kejam. Dia kate saya lagi semua org tak terima. Sbb lepas abang saya lahir semua org igt abang saya lah the last one. So no more babies lah afta dat kan. Sekali tibe2 lahir lah saya :D Jadik kakak saya ni pun buatlah andaian bahawa saya lagi tak diterima keluarga. Demm yu raihana. Akibatnya saya mengalami breakdown :( Hahaha gelabah tak.

Lepas tuh satu lagi sangat susah nak simpan rahasia dari perempuan ini. Dia sentiasa tau rahasia saya dan lepas tuh sebarkan pada semua org. Kejam tak? Last last rahasia da xjadik rahasia pon.Pastuh dari kecik smpi lah ke besar ape2 yg berkaitan dgn SENI MELUKIS MEWARNA mesti saya bagi dekat dia. Saya sanggup jadi hamba abdi dia asalkan dia buatkan semua kerja sekolah pendidikan seni saya. Saya adalah dilahirkan dgn tangan ranting manakala dia dilahirkan utk memegang berus warna. So saya mmg admit saya adik beradek dgn pokok(kau pon kak uda!!)

Demm y we grow up so fast. Everyone with their own life :( Sedeh sedeh. Saya nak pegi maen kawen kawen jugak lepas ini!
Okeh adil kan aku letak gmbar kita masing-masing tengah huduh :D

4 comments:

n.syafiq.a.ishak said...

ishk budak miskin ni,,bergayut je hbskan duit mmg nombor 1.pastu slhkan line tepon plak...btw,mintk tlg topup kan my mxs number boleh?.ehe.takut mati number plak~ :P ehehe~

dh hntar tak belang Cacat tu?.

ank plng layak utk hidup,,anak nombor 3..dia mengkomplitkan family!~ ;) owh yeah!!..

si anggerik said...

oit siot ko gambar ni huduh nak mati.
agagaga.grrr.
nway jgn bagi hint kat blog bley tak??? isk. tak surprise langsung.
ada benda kelakar mak da cter kat ko lom?
part alip suh ko memasak tp aku ckp takleh nti keracunan semerk orang.

Liyana said...

syafiq: adake bergayut.itu kerja monyet bergayut.xbergayut pon lah.hahah siala topap sendiri.pegi mintak kat mat indon saneeee! belang cacat xhantar pon lagi, bagi dia exercise dulu jalan pakai dua kaki jer. anak no.3 selalu kepoh.hahaha

Liyana said...

kak rai: hahah itu je gmbr yg aku ada ketika ini :D aku mane bagi hint.ok maybe adalah sikit.kehkehkhe.mak xda cterh po part kelakarrrrrr.hahaha apesal alip suro aku masak??berani betol alep ini.