Thursday, March 25, 2010

Mungkin Satu Hari Nanti

Okeh walaupun da penah btau sebelum ni tapi nak btau buat kali ke doploh ratos.

'I am currently stuck with loadssss of assignment!'
Jadik sekarang ni saya mempunyai satu perangai yg x tau dapat daripada belah abah atau mak yg bila mana kerja menjadi bertimbun dan bertangguh2 membuatkan saya malas dan terus boring atau bosan utk me'nyettlekannya'.

Rasenya ni perangai semulajadi.Jgn kaitkan dgn ibu bapa bila anda pemalas!

Sekarang ni simptom tuh semakin menular dalam badan.Kerja last minute mmg menjadi kebiasaan saya.Saya pon da xkuasa nak tukar perangai ni sbb bila saya lihat saya buat last minute saya menjadi hebat(masuk bakul tolak sendiri). Tapi itulah bukan nak cakap apelah kan mungkin kelebehan saya adalah 'gebang mesti lebeh' atau 'cakap mesti lebat' so sume org pon mudah terpedaya dgn cakap saya. Saya pon admit saya mmg pndi buat org percaya dgn ape saya ckp dan kelebihan ini mmg sentiasa dipraktikkan ketika presentation last minute :)

Ok noktah di situ.



Sekarang ni sume org mood tgh nak mengadap final.Tapi mood saya sbb saya nak convo.

Yer saya convo pada hari Isnin. Lu ada ape hal? Ini antara salah satu faktor terbesar yg membuatkan saya xamek peduli dgn esemen di uitm(mak jgn risau yana ttp submit on time!) Saya tak sabar nak jumpa sawah padi, xsabar nak tgk poli perlis tercinta yg terletak di tgh2 highway dan kepanasan melebihi 40 darjah celcius. Dan paling xsabar nak jumpa kawan2 lama!! Nanti kita jumpe yer Perlis, for the time being kamu jaga diri elok2 n jgn panas sgt bila saya sampai nanti yer :)

Semalam ketika pakai baju convo saya yg da menyerupai baju utk pernikahan tetiba saya mendapat satu aliran elektron dan proton dalam badan yg menyuruh saya kawen. Hahaha. Tapi itulah sape plak nak jadik groom nye. Ok itu bukan persoalannya di sini! Utk pengetahuan semua org yg tgh mengadap belog ni, saya mmg sentiasa bercita-cita nak kawen awal. Bukan nak menggatal tapi saya nak bila saya kawen nanti mak dan abah saya maseh bernafas dan sehat di muka bumi ini utk melihat hari bahagia saya. Serius. Bila tiba waktu gatal, saya mmg sentiasa pk kan bende ni. Saya sentiasa jeles dgn kakak-kakak-kakak saya yg sempat kawen dan buat anak ketika mak dan abah masih segar bernafas dan sehat. Mak dan abah pulak selalu buat drama TV1 mereka setiap kali saya cerita angan-angan perkawenan saya satu hari nanti. Antara skrip drama yg meruntun jiwa ialah:
'Sempat ke tak mak nak tgk awak kawen'

Ayat itu da cukup membuatkan saya ingin kawen cepat. Serius cukup. Mmg kanak-kanak betul pemikiran saya ni.

Jadi sekarang sila cepat habis belajar dan kerja dan kawen.Kadang-kadang bila terlalu banyak pk sama ada cukup duit atau tidak utk kawen mmg xkan berakhir. Sbb bila da kawen itu jugalah alasan yg akan diulang doploh ratus kali.'Xcukup duitlah'.Kadang2 saya da cukup jelik utk mendengar ayat ini. Mungkin nanti bila saya da mengadap masalah ini saya sendiri akan paham tapi oleh kerana saya baru 22tahun biarlah saya dengan pemikiran saya yg sekarang.
~Human never satisfy~



p/s: kawan2 saya ramai yg da kawen.Mulut saya kata 'aku xpernah terpk nak kawen cepat' tapi hati saya kata 'gila babi besh da kawen'. Ini masalah bagi org2 yg sentiasa xpuas hati dgn org lain.Itulah saya~

Ini mungkin baju convo saya.

2 comments:

gO mi NaM said...

klik iklan sbg saguhati utk tuan rmh

!Nt4N said...

kan convo pakai jubah..kalo ko pakai vogue2 camtu ko ingat atas pentas tu ada fashion show ke??